Landvetter and work



Idag var jag iväg till Landvetter för ytterligare ett möte. Känns som att man börjar kunna flygplatsen nu rätt så bra, så många gånger som man varit där nu. Då snackar jag inte där passagerarna är utan den delen som passagerarna inte ser. Det är en hel värld där bakom stängslet skall ni veta ;) Iaf så fick man gå igenom den alltid lika rolika rötgen. Även de som jobbar innanför grindarna gör scanningen varje gång det skall in på området, inga undantag!

Sedan så fortsatte vi bort för att ha möte med chefen för Service och Underhåll. Ganska roligt när hon förklararade vissa saker precis som att man aldrig har hört de orden förut. Vet inte hur mycket förkortningar och ord det finns i flygplats världen, men en sak vet jag och det är att jag kan en stor del av deras språk numera. Vilket hon nog inte förstod då hon entusiastisk pratade på om en massa saker som vi faktiskt kunde hihi ;) Men vi fick veta en hel del mera. Hur de gjorde med avikelser, vilka pärmar de följer givet TSFS, ett måste för alla flygplatser. Och hur banljusen skötes och sågs efter. Pratade även med en elektriker i kontrollrummet som visade oss i detalj på en karta på en skärm hur taxibanan såg ut och alla lampor kopplade till den. Och hur de gjorde när de fick in olika larm när något var fel. Intressant, nu är det bara flygledningstornet kvar sedan har jag i princip varit runt på hela flygplatsen ;P Skall dit nästa vecka igen =)

Sedan fick jag skjuts av en i min grupp (Tack underbara Anna =) till jobbet så jag kom bara 30 min försent pju. Det blev en stressig dag. Maskinen krånglade och jag fick springa till näst sista bussen som vanligt. Är asstrött men rätt hungrig nu. Men vet inte om jag skall orka göra något åt det =/

Kommentarer
Postat av: Anettan

Hallå! Hur kul är det att följa en blogg som det inte händer något på....;(

Nu har flygplatsen börjaat att bli tråkig att läsa om...........

2011-05-03 @ 18:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0