Healthy time



På bordet
Frysta blåbär
Frysta goji,blåbär och enbär
Frysta hallon
Ekologisk rucola
Avokados
Gula morötter
Morötter
Sötpotatis
Potatis
Bananer
Gurka
Aubegin
Färsk mynta
Fullkorn dinkel mjöl
Jäst
Brocoli
Cashew nötter
Söta mandlar
Brämhults blåbär och svarta vinbär
Yoggi Jalla strawberry lime
Citron och ingefärs te
Kamomill te
Apetina fetaost classic
Marinerad tofu
Svenska äpplen
Maxis bäst i test stekpanna
och en Må Bra tidning =)

Har ätit neutral tofu en gång vilket väl var så där. Den smakade inte så mycket. Så denna gången tänkte jag testa marinerad tofu.


Behövde lite inspiration så denna tänkte jag läsa i sängen ikväll. Framförallt artikeln om Sötsuget verkar intressant.



Till lunch imorgon gjorde jag en vegetarisk rätt av diverse rotfrukter. Här har jag haft rikligt med salt på varje skiva. Detta gör att aubeginen sedan "svettas" ut vätskan. Vilket gör dem goda.







Vegetarisk Tjosan
Gula och vanliga morötter, aubegine, sötpotatis,rucola, fetaost, olivolja, salt

Förkoka alla rotfrukter ca 10 min. Låt aubeginen "svettas" några min. Stek sedan aubegin lät på båda sidorna. Skär allting i mindre bitar, ringla på olivolja, salt och ev kryddor. In i ugnen 10 min. Efter 10 min så lägger du på fetaosten. In i ugnen i 5 min till. Klart!


Dock så var jag klar så sent med min rätt att jag inte kände någon direkt hunger när den var klar. Då tog jag istället knäckebröd men onsala korv och vuxen välling (ja ni läste rätt ;) som mättar bra. Just att äta korv idag kändes inte riktigt okej då jag helt valde bort köttet i butik idag, då jag kände mig lätt äcklad när jag såg det i affären. Läste Laga Lätts Vegospecial på jobbet och fick lite mera information som gjorde att jag funderar på att dra ner min köttkonsumtion drastiskt. Så vi får se längre fram hur det blir.



Idag har jag varit ledig. Eller ledig och ledig, känns mest som man sprungit runt och gjort allting man inte har hunnit med under jobbdagarna. Hämtade ut min mobil som nu förhoppningsvis är lagad, jeyy =) Tog bara ett halvår att fixa det men, men. Sedan fick jag ett ryck och innhandlade väldigt nyttig mat och inte en enda köttbit.
Nu sitter jag här och är dödstrött. Jobb imorgon igen.
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0