New haircolour





Jupp idag var jag hos frissan för att blåsa liv i mitt trista vintertrötta hår. Det blev en toning som är snällare för håret än att färga det med slingor som jag brukar plus en lättare klippning. Toningen var åt min egna grundfärg så det är bra. Klippte topparna också. Håret blev glansigare och fick genast tillbaka sitt lyster igen. Men så är det juh alltid när man kommer från frissan. Sedan några dagar senare är det likt förbannat samma slitna hår igen oftast. Därför köpte jag även en inpackning som bygger uppp håret innifrån och ger dess lyster tillbaka (I know lät precis som taget ur en reklamfilm ;) Köpte inte inpackningen hos frisören utan på Frisör Center som ligger mitt emot Domkyrkan.

Det tycker jag är bra att frisören inte nödvändigtvis försöker sälja sina egna produkter, utan även kan rekomendera någon annan produkt som de inte säljer. Bokade även en ny tid för enbart toning innan Julafon för att försöka få in en regelbundenhet på mina besök vilket jag har varit kass på so far. Det kostade en del pengar men ändå inte den summan jag brukar betala för klipp och färgning så det var okej. Vill man få upp kvaliteten på sitt hår och låta det bli långt måste man besöka frisören oftare än vad jag gör nu.
Var supernöjd iaf, då jag gått och varit missnöjd under en längre tid nu. Tycker by the way att Di Corner (dit jag gick och klippte mig och även klippte mig i mars, se länk:http://ondkesoboll.blogg.se/2011/march/ ) är ett väldigt bra ställe. Personalen är trevlig och de känner verkligen sina kunder.

Sedan var jag runt med Monsieur i lite olika affärer. Vi käkade även lunch på en Persisk restaurang som hade riktigt bra mat. Jag tog kycklingspett med safran och safransris, mums. Ligger på gågatan mitt emot Domkyrkan, i närheten av Pizza hut. Rekomenderas varmt =)

Nu blir det lite tid för mig själv innan Monsieur antaligen dyker upp för lite myskväll senare ikväll. Det blir fjärde kvällen i rad jag tillbringar med honom i såfall ;) Roligare att titta på film tillsammans med någon juh ;)
Nu skall jag vara lite vettig som sagt.
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0