First day at Landvetter Airport





Jeyy första dagen på praktiken är avklarad =D
Så fruktansvärt mycket att ta in så hövet bara snurrade efter halva dagen. Jag har nog aldrig varit så trött som jag var idag.  Flygfolk använder sig av förkortningar. Gärna tre bokstäver. Tex GOT betyder Göteborg, CPH betyder Köpenhamn och så en massa flygtermer.
Tur att man kan de flesta reglerna på en flygplats iaf.
Idag gick vi igenom allmännt om Spirit där jag skall vara nu i många veckor framöver är till och med tillfälligt anställd ;) Vi gick igenom safety and security: Vad man skall tänka på och hur man skall reagera vid olika situationer. Flygplatser är som ni kanske vet väldigt stränga med regler med vad gäller säkerhet.
Förutom det så påbörjade jag en kurs i DG Dangerous Gods. Den är hur lång som helst och lär en vad de olika skyltarna betyder på olika paket tex explosives, flammabel, corroson (frätande) etc. Otroligt roligt men så mycket att ta in.
Imorgon skall vi lära oss mera om deras system som de använder sk SIRIUS eller DAX. Ja som sagt knäppa ord.
Förutom det så skall vi få se Aseana deras Boing seven four seven (747 Men låter roligare att säga det på eng)  Vilket är deras största fraktflygplan och som bland annat Emirates använder. Så sjukt kul.
Alla är otroligt trevliga här också. Verkligen =)
Tänkte krypa till kojs nu då det är viktigt att man får mycket sömn om man skall orka.
By the way har fått våra badger nu också (se bild) Och vi får åka flygbussen gratis yeyyy, life's god ;P
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0